LART_de_les_ICS-Banner-Bonart (1)

Certàmens

Drawing Room Madrid reafirma el seu creixement presentant 30 galeries

Drawing Room Madrid reafirma el seu creixement presentant 30 galeries
bonart madrid - 01/02/18
S'ha presentat la tercera edició de Drawing Room Madrid que se celebrarà del 21 al 25 de febrer al Cercle de Belles Arts, nova seu de la fira de dibuix contemporani. "Aquest any creixem en nombre de galeries i artistes i estrenem nou espai per facilitar la visita, tant als amants i coneixedors d'art com a les noves audiències que està generant la fira" va afirmar Mònica Álvarez Careaga, directora de Drawing Room Madrid. La presentació també va comptar amb la presència de Karen Müller, en representació de l'Institut d'Estudis Baleàrics; Àngel Antonio Rodríguez, codirector de Puxagallery de Madrid i Borja Fernández-Cobaleda, col·leccionista i director de Campocerrado. En aquesta ocasió Drawing Room Madrid reunirà un total de 30 galeries que mostraran als seus artistes en un espai més ampli i adaptat. El 70% de les galeries participants en la passada edició seran presents a 2018. La fira incrementa el nivell de fidelització dels expositors que aposten per Drawing Room com a plataforma comercial per al dibuix al nostre país. Així mateix, aquesta tercera edició es veu enfortida per un augment de la presència internacional, ja que un 30% de les galeries seleccionades provenen de fora d'Espanya. En total seran 7 els països participants, convertint a aquesta edició en la més internacional, i brindarà l'oportunitat de descobrir l'obra d'artistes emergents i consolidats de diferents continents. Un dels majors atractius d'aquesta cita és l'acurada selecció dels artistes. Drawing Room Madrid és una fira de galeries, però la qualitat del projecte artístic que es presenta és determinant per a participar. En la propera edició es mostrarà l'obra d'artistes inèdits a Espanya, així com dels internacionals Stefano Bonacci, d'Itàlia; Reiko Tsunashima, del Japó; Wieteke Heldens, dels Països Baixos; Navid Azimi Sajedi i Solmaz Cornet, de l'Iran i el col·lectiu israelià Broken Fingaz Crew, entre d'altres. A ells també se suma a la presentació d'artistes nacionals com Sergio Porlán, Javier Calleja, Damià Vives, Núria Rodríguez, José Luis Serzo o Miquel Mont. La selecció ha anat a càrrec del comitè curatorial format per dos responsables de museus: Elsy Lahner, conservadora de dibuix contemporani de l'Albertina (Viena) i Inmaculada Suro, directora del Museu ABC de Dibuix i Il·lustració de Madrid. D'altra banda, el comitè també ha estat format per les comissàries i consultores Ivânia de Mendonça Gall (Lisboa), Susana Sanz (Pequín), Mercedes Estarellas (Palma de Mallorca) i amb Juan González de Riancho, director de Artesantander i Simona Gavioli, directora de setup Bolonya. El programa expositiu de la fira es completa amb la presentació del projecte Illes del Dibuix: traços comuns comissariat per Emilia Ferreira i organitzat per l'Institut d'Estudis Baleàrics. La proposta explora la vigència del dibuix com a eina d'especulació artística en l'art actual. La selecció de galeries i el caràcter dels seus projectes expositius mostra una vegada més, la internacionalització i la qualitat que defineix la identitat de Drawing Room Madrid Offsite, el programa paral·lel Durant la seva edició de 2018 Drawing Room creixerà no només augmentant la capacitat de la seva seu, sinó també donant un major èmfasi al seu programa paral·lel. D'aquesta manera es presentarà la II Trobada Internacional Col·leccionar Dibuix Contemporani que se celebrarà el 22 de febrer al Museu ABC de Dibuix i Il·lustració i al que aquesta edició se suma el suport d'AC / E (Acció Cultural Espanyola). Sota el títol Col·leccionar dibuix contemporani en museus i centres d'art, Katharine Stout, directora adjunta de ICA, Londres; Brett Littman, director de The Drawing Center, Nova York; Yves Lecointre, director de Des mondes dessinés, FRAC Picardie, Amiens, França i Tobies Burg, conservador de dibuix i gravat del Museum Folkwang, Essen, Alemanya abordaran com el dibuix contemporani ocupa un lloc valuós en els seus museus i centres d'art, especialitzats en aquesta pràctica artística. El programa OFFSITE es completa amb l'exposició A Perdita d'Occhio [As Far As I Can See] de Marco Be, comissariada per Claudio Cravero i que tindrà lloc a l'espai Habitar la Línia. Amb la col·laboració de la galeria Opere Scelte de Torí, l'exposició explora com l'escultura i el dibuix es poden considerar dos camps les energies estan fora de les categories conegudes dels mitjans artístics. La mostra s'inaugura el 23 de febrer i es podrà visitar fins al 23 de març. Papeleo, nou quadern de Drawing Room La fira s'ha convertit en un petit observatori de la pràctica dibuixística dels artistes actuals, focalitzat especialment en els creadors espanyols. D'aquesta manera, Drawing Room Madrid aposta per la creació de nous suports de divulgació i llança Papeleo, publicació periòdica dedicada al dibuix contemporani que s'editarà en espanyol i anglès.

 El primer número estarà dedicat a l'obra d'una vintena d'artistes espanyols els treballs han estat exposats en les dues primeres edicions de la fira. En aquest debut es ressenya els projectes de: Alejandro Botubol, Ana H. Del Amo, Cristina Almodóvar, Estefania Martín Sáenz, Felip Ortega Regalado, Fernando Gutiérrez, Fernando Martín Godoy, Gonzalo Elvira, Guillermo Peñalver, Irene González, Javier Arce, José Miguel Pereñíguez, Julio Blanques, Kepa Garraza, Manuel Blázquez, María García Ibáñez, Marta Bran, Nadia Barkate, Paco Guillén, Raúl Artiles, Ruth Morán, Santiago Ydáñez i Tamara Arroyo.

 El primer Papeleo incorpora textos del crític d'art Javier Díaz Guardiola i de Mònica Álvarez Careaga, directora de Drawing Room Madrid. Drawing Room Madrid és un esdeveniment pioner en la valoració i comercialització del dibuix al nostre país i l'única fira espanyola especialitzada en dibuix contemporani. Constitueix una ocasió per descobrir al públic la riquesa d'aquesta pràctica transgeneracional. El programa de galeries serveix per generar un punt de trobada entre la nova onada d'artistes que s'ha apropiat del dibuix com a mitjà privilegiat i la indiscutible devoció dels grans mestres de l'art pel dibuix. A la imatge, Daniela Alfarano. Precious, 2017. Courtesy: D406, Modena
Ver_llover_Bonart_180x180 px336x280

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90