Banner-HCB-1280x150px_v1-cat-1

Exposicions

La mostra itinerant "Plou, neva, pinta" arriba al Museu de Sabadell

La mostra itinerant \
Annaïs Miró sabadell - 06/02/18
Del 6 de febrer al 8 d'abril de 2018, el Museu de Sabadell, al carrer Doctor Puig, 16, acull l'exposició itinerant Plou, neva, pinta que pertany al programa del Departament de Cultura d'exposicions itinerants 2017-2018. Aquesta exposició està organitzada pel Centre d’Art La Panera i el Museu d’Art Jaume Morera de Lleida. La mostra sorgeix de la voluntat d’apropar les noves perspectives de la pintura contemporània, dirigida especialment als nens, però adreçada a tot tipus de públics. Explorarem el que sovint es coneix amb el nom de «pintura expandida», una categoria que es caracteritza perquè, en lloc de basar-se en l’ús dels pinzells o la matèria pictòrica, comprén també com a obres pictòriques produccions que parteixen de l’espai, el gest, l’objecte, la fotografia o, fins i tot, dispositius digitals; tècniques que eixamplen els límits tradicionals de la pintura per convertir-la en una tècnica multidisciplinària, que els artistes han fet evolucionar al llarg de «morts» i «renaixements», durant el transcurs dels segles XX i XXI, a partir de la investigació i l’experimentació d’una de les principals «belles arts». Aquesta nova categoria, en part hereva de “Escultura expandida”, encunyada per la nordamericana Rosalind Krauss, qui el 1978, amb l’article “l’escultura en el camp expandit”, fou qui en certa manera, primer en el cas de la’escultura i després resta de llenguatges artístics, va legitimar pràctiques d’expansió en les diferents arts, com la pintura expandida. A partir dels anys 60, les categories tradicionals de les arts es tornaren maleables, com diria Leo Steinberg, “Tot art està inventat d’un altre art” . Fou a partir de determinats artistes, principalment de l’art conceptual, així com també des de teòrics de l’estètica, i la crítica artística, els que bastiren aquesta nova manera d’entendre el fet pictòric més enllà dels convencionalismes tradicionals. Per l’adaptació de l’exposició al Museu d'Art de  Sabadell s’ha inclòs obra de Fina Miralles, la qual recull els continguts expressats en cadascun dels àmbits de la mostra. Per explorar aquestes derives de la pintura, iniciades ja durant la dècada dels seixanta, aquesta exposició es distribueix en quatre apartats —el marc, el suport, el color i el gest—, que porten el nom d’aquells elements que han caracteritzat històricament la pintura, amb l’objectiu de descobrir quines noves aproximacions hi realitzen diferents artistes presents la Col·lecció del Museu d’Art Jaume Morera de Lleida, i per la seva adaptació al Museu d’Art de Sabadell també de la Col·lecció del Museu d’Art de Sabadell a través de l’obra de Fina Miralles. Aquestes obres es posen en paral·lel a autors que aporten noves vies d’exploració al mitjà pictòric com ara, el filòsof Jacques Derrida o artistes com Piero Manzoni, Yves Klein o Allan Kaprow, el pensament dels quals es reflecteix a través de breus cites que acompanyen cadascun dels quatre apartats. L’exposició incorpora la intervenció gràfica del dissenyador Iván Bravo que ha estat especialment pensada d’acord amb els objectius del projecte. Cada apartat planteja diferents activitas que es prolonguen amb una instal·lació participativa sobre la pintura expandida.
Impremta Pages - banner-180x178BW24_Revista-Bonart_3

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88