Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90

Exposicions

La col·lecció DKV a tres espais

La col·lecció DKV a tres espais
bonart santiago de compostel·la - 06/02/18
La Fundació Didac i DKV Seguros presenten l'exposició Con-Secuencias. Col·lecció DKV a tres importants espais culturals de Santiago de Compostel·la: la Fundació Museu Eugenio Granell, l'Església de la Universitat i la Fundació Didac, aquesta última inaugurada fa menys d'un any. L'exposició, de grans dimensions, reuneix un total de 40 artistes, i es podrà veure així en tres seus situades a escassos metres, en una estratègia conjunta de dinamització cultural tan necessària, com poc habitual. Con-Secuencias. Col·lecció DKV, que serà inaugurada el dia 6 de febrer està coproduïda per Fundació Didac i DKV Seguros, amb la col·laboració de la Fundació Museu Eugenio Granell i de la Universitat de Santiago de Compostel·la, es completa amb una publicació i una sèrie de tallers amb artistes. La Col·lecció DKV configura un ric panorama del context de l'art contemporani espanyol al segle XXI i gairebé tots els artistes que són representats en Col·lecció DKV han cobrat visibilitat en les últimes dues dècades. La Col·lecció DKV ha apostat per acompanyar la trajectòria d'artistes joves i de mitjana carrera, convertint-se en una de les apostes institucionals més actives i decidides dels últims temps i, al mateix temps, en un arxiu visual de les moltes tendències o línies empreses per els nostres artistes contemporanis. Per tot això, la Col·lecció DKV permet conformar i proposar narratives inèdites que, com aquesta, es poden adaptar a contenidors de molt diversa índole; ja sigui en aquest cas una església construïda al segle XVII amb un imponent retaule; un edifici històric de finals del segle XVIII que des de fa anys acull el llegat de l'artista surrealista Eugenio Fernández Granell; o una galleda blanc que primer va ser un garatge i que avui és un espai neutre destinat a l'exposició d'art contemporani. Els comissaris, David Barro i Alicia Ventura, han seleccionat obra els següents artistes: José Ramón Amondarain, Rosana Antolí, Antonio Ballester Moreno, Ana Panxa, Sergio Belinchón, David Bestué, Vicente Blanco, Manuel Blázquez, Jacobo Castellano, Diego Delas, Miren Doiz , Manuel Eirís, Christian García Bell, Santiago Giralda, Laura González Cabrera, José Guerrero, Rubén Guerrero, Fernando Gutiérrez, Carlos Irijalba, Miki Leal, Almudena Lobera, Anna Malagrida, Álex Marco, Nacho Martín Silva, Rosell Meseguer, Guillermo Mora, Nico Munuera, Carme Nogueira, Juan Olivares, José Miguel Pereñíguez, Jorge Perianes, Aleix Plademunt, Samuel Salcedo, Amparo Sard, Teresa Solar, Miguel Ángel Tornero, Daniel Verbis, Nelo Vinuesa, Santiago Ydáñez, Joan Zamora. Aquesta exposició té la particularitat de projectar-se a manera de seqüència en tres seus de característiques singulars, adaptant cadascuna d'aquestes seqüències expositives a les derives idiosincràtiques i pressupostos conceptuals o simbòlics del seu contenidor. Per aquest motiu el contingut o l'elecció de les obres i autors, obeeixi a criteris i objectius diferents que, en qualsevol cas, responen a un fil comú: el reflex de l'acció de l'home sobre la naturalesa i la seva capacitat per dissenyar, projectar, construir i al mateix temps abandonar la creació. Així, el recorregut de l'exposició neix a la Fundació DIDAC com una mena de metàfora del present a manera de "no lloc", ple d'espais incerts i espectacles buits, com empremtes o ruïnes d'un progrés que només sembla poder resoldre amb més progrés , deixant cadàvers constructius i naturals en el seu vertiginós viatge. Mentrestant, a l'Església de la Universitat ia la Fundació Granell s'incideix en l'acció humana des d'una retòrica barroca, possibilitant diferents lectures, no tant a manera d'anàlisi d'aquests moments històrics, sinó com a categories estètiques que apareixeran en diversos moments de la nostra història. A la imatge, Christian García Bello. Refugi mínim 2014.
Baner-generic-180x180_canal-mnactec-180-180

Et poden
Interessar
...

banner_aire_bonart_horitzontal