El dia 9 de febrer, a les 20.00 h, s’inaugura a la sala Fortuny del Centre de Lectura l’exposició «Street publicity» del fotògraf Ramon Cornadó. L’exposició, que és la segona del Cicle d’hivern d’art contemporani 2018 que organitza la Secció d’Art del Centre de Lectura, és una reflexió sobre la relació, conscient o inconscient, que mantenim amb els reclams publicitaris en el nostre deambular diari pels carrers de la ciutat. Es podrà visitar fins al 2 de març.
Les diferents escenes captades són fruit del pur atzar de la situació, és a dir, no neixen amb una intencionalitat prèvia i definida, sinó que l’autor tan sols ha estat testimoni momentani d’allò que ha succeït en el moment d’enquadrar una imatge. Explica Cornadó: «A través d’aquesta forma de visió aleatòria i no esbiaixada, podem avaluar amb un cert rigor el que realment passa en la nostra interacció constant i diària en el nostre transitar habitual per l’espai públic, ple de reclams consumistes. La visió a través de la càmera, captant el que succeeix als carrers de la ciutat, ens permet veure’ns i ubicar-nos d’una manera més conscient en la forma que tenim d’interactuar amb el nostre entorn habitual». Les fotografies de l’exposició han estat captades, en la seva majoria, a la ciutat de Reus, tret d’algunes que s’han realitzat a Barcelona.
Ramon Cornadó (Tarragona, 1958) és un fotògraf especialitzat en patrimoni en l’àmbit professional i treballa en sèries personals sobre diverses temàtiques des de fa anys. Ha publicat llibres d’autor com Tarragona, la perifèria; Arcàdia; La Pau, i també uns quants catàlegs per a exposicions dels diferents projectes personals (MAMT, MNAT, Kowasa Galery, Palau Robert, Galeria Artefacto, IDEP, Casa Elizalde, entre d’altres).