Bierwinkel i la Universitat Politècnica de València han creat un concurs de disseny d'etiquetes de cervesa que recull 28 propostes gràfiques realitzades per alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny. Sota el títol de LABelBeerDesign, la mostra es podrà veure fins al 18 de febrer a la part alta del Mercat de Colom per després baixar a Les Cerveses del Mercat by BWK i ja el dia 26 el jurat d'experts i les votacions populars decidiran els premis que es lliuraran en una gala aquesta mateixa tarda. Els guanyadors rebran premis, diplomes acreditatius i cediran els drets a l'Aliança d'empreses cervesera d'Espanya, Bierwinkel, amb seu a València.
Les etiquetes de cerveses estan impreses i enganxades en ampolles originals i entre totes, tant el públic que les visiti, que podrà votar entrant a la plataforma https://bwk.es, com les dissenyadores Marisa Gallén, Carmina Ibáñez i Isabel Rincón de Arellano , de Gallén & Ibáñez; el dissenyador Modesto Granados d'Estudi Modest; Begoña Jordá, directora acadèmica del Màster en Enginyeria del Disseny i Christian Jardel, conseller delegat de Bierwinkel, escolliran aquells projectes mereixedors al Millor Disseny, al Disseny Més Innovador i al Disseny que millor es correspongui amb el nom del producte.
Tot va començar amb la proposta per part de Bierwinkel, l'única aliança d'empreses cervesera d'Espanya, dedicada a la importació i distribució de cerveses europees i amb seu a València, d'un concurs d'idees per trobar dissenys innovadors d'etiquetes per cerveses craft o artesanes, un producte en auge en el sector cerveser. El disseny resultant havia de recollir la visió dels joves del món de la cervesa, procurant, primer de tot, mostrar innovació, originalitat, joventut i gosadia.
Els alumnes de l'assignatura d'Envàs i embalatge del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes van recollir el guant i durant al voltant d'un mes han treballat sota les directrius dels seus professors, desenvolupant conceptes, esbossos en paper i propostes gràfiques en ordinador. Com si es tractés d'un treball de laboratori, van combinar colors, imatges i tipografies fins a trobar la solució més adequada des del punt de vista comunicatiu, estètic, formal i tècnic.
Per a aquests alumnes de quart és el seu primer encàrrec professional i així han portat la dinàmica de treball. Inspirant-se en àmbits tan dispars com la mitologia, la tradició valenciana, els costums o el cinema, els dissenys resultants recullen idees i solucions molt diverses. De fet, alguns treballen conceptes senzills que es capten a la primera però altres exigeixen una mirada més profunda per entendre el seu significat.
Pel que fa a la realització gràfica, trobem tanta il·lustració d'estil figuratiu com altres més icòniques o abstractes; dissenys basats en la utilització de fotografies o fotomuntatges i propostes essencialment tipogràfiques.
Els guanyadors recolliran els seus premis en una festa de lliurament que tindrà lloc dia 26 a El Mercat de Colom però tots han guanyat doncs LABelBeerDesign ens mostra com els futurs dissenyadors perceben el món, ells han tingut l'oportunitat de realitzar un treball real i la universitat s'ha acostat al món empresarial dotant a l'ensenyament d'un component professional tan necessari.