Del 16 de febrer al 9 de març de 2018, la Galeria Thema, a la Plaça d'Amèrica, 4, de València, acull l'exposició Evanescència fixada de Rafael Amorós (Albaida, 1964). A la seva primera sèrie místic mostra un treball més introspectiu en el qual predominen les formes més tancades i còncaves. Els materials que empra contrasten i es complementen, el ferro rovellat com a símbol de l'humà, i la llauna, com a símbol del sagrat la lluminositat divina. Som en una cerimònia mística plena de simbolisme i subtilitats on cada element escultòric flota entre misteri i indicació, ocultació i evocació. Acull és un treball de recolliment, ple de llibertat creativa, en què les formes interactuen amb l'espai obert. A la sèrie acull, l'artista utilitza l'alumini com a superfície i suport, que tenyeix amb pigments de color en vermell, negre o blanc, que aïllen l'interior i l'exterior de l'obra. La doble dualitat de forces oposades però iguals, verticalitat i horitzontalitat, la idea del passat i el present, que conviuen en un mateix lloc, ens fan confiar en allò positiu que té l'eternitat. A del roig al negre, del groc al negre i del blau al negre, Amorós mostra la pintura com un gest més conclòs. Els tres colors primaris, vermell, groc i blau, es barregen amb pigments de color negre, potenciant la seva intensitat i permanència. En una expressió del poeta Stéphane Mallarmé: “L'atzar finalment ha estat fixat”. Amorós destaca per un exquisit domini de la interacció de les formes i el color, que no s'exposen sinó que insinuen, i que ens obliguen a reflexionar sobre els moments efímers que transcendeixen tota una vida.