Pot un artista plasmar en una pintura les vibracions musicals que van donar origen a l'univers? VicenteMeliáBomboí exposa a La Bohèmia (Ciscar, 14) de Castelló seus dos treballs pictòrics més recents que molt aviat viatjaran fins a França (concretament a la comarca d'Alsàcia, Lorena) per participar en una exposició.
La primera de les peces, titulada "El pintor de la Música de Creació", està inspirada en les teories matemàtiques de les harmonies i números de Pitàgores (570-496 aC) i en la Teoria de la Música de les Esferes o "harmonia del món "de J. Kepler (1571-1630). Segons aquestes teories el món sencer, -inclosos els éssers vius i els éssers espirituals- es compon de vibracions. Així, tant l'ànima microscòpica com l'univers macroscòpic s'articulen en proporcions ideals que es poden expressar amb una seqüència de sons, similar a un concert. És l'anomenat Concert de la Creació, que només l'home i la dona que aconsegueix la plenitud de consciència és capaç d'escoltar.
La segona obra pictòrica porta per títol "El poeta i l'Arbre de la Vida" i es basa en la idea medieval que la nostra existència està associada a un arbre que enfonsa les arrels a terra per buscar el coneixement de l'origen de les coses i en el qual sota de les seves branques, si fresca ombra, trobem la reflexió i la pau de l'ànima. L'Arbre de la Vida ens regala amb el pas del temps, si el cuidem, els fruits del coneixement i de la saviesa, exposa l'artista.