PB_Online_BONART_1280X150

Notícies

El Museu Marítim celebra el centenari del pailebot Santa Eulàlia

El Museu Marítim celebra el centenari del pailebot Santa Eulàlia
bonart barcelona - 27/02/18
En motiu del centenari del pailebot Santa Eulàlia, construït l'any 1918 en una drassana de la costa alacantina com a veler per al comerç amb Amèrica i ports de la Mediterrània, el Museu Marítim de Barcelona organitza un programa commemoratiu entre els mesos de març de 2018 i febrer de 2019. Al llarg de tot l'any 2018 tindran lloc activitats adreçades a tots els públics en homenatge als 100 anys d'aquest singular antic veler mercant, un dels símbols de la ciutat de Barcelona. Un vaixell no es construeix per durar 100 anys. Això fa que l’aniversari del Santa Eulàlia, un dels velers més antics en actiu a la Mediterrània, sigui un fet del tot extraordinari. Són pocs els vaixells arreu del món que hagin assolit aquesta fita, i en l’àmbit de la Mediterrània encara més. Amb els actes de commemoració previstos pel Museu Marítim de Barcelona es ret homenatge a una embarcació singular, convertida avui en un dels símbols de la ciutat. Al llarg de tot l'any el Santa Eulàlia rebrà la visita a Barcelona de vaixells d'arreu del món i de destacades embarcacions de la flota catalana, navegarà per la costa per assistir als festivals marítims més rellevants de la Mediterrània i serà objecte d'activitats divulgatives, com ara una exposició monogràfica, xerrades i altres propostes adreçades a tots els públics. Al mes de juny està prevista una gran celebració ciutadana al Port de Barcelona per commemorar l'aniversari. Al 2019 la Festa Major de Santa Eulàlia, copatrona de la ciutat, clourà els actes de celebració del centenari. El pailebot Santa Eulàlia es va acabar de construir l’any 1918 en una drassana de la platja alacantina de Torrevieja. Es tracta d’un dels velers més antics de la Mediterrània que encara navega. Al llarg dels segles XVIII-XIX els pailebots han estat models d’embarcació molt comuns a la mediterrània per la seva versatilitat d’usos i la facilitat de navegació, a diferència d’altres models que requerien més personal a bord i presentaven més dificultats de maniobra i navegació. El pailebot Santa Eulàlia, anomenat inicialment Carmen Flores, es va destinar al comerç amb Amèrica. Posteriorment va servir com a vaixell per al comerç a la Mediterrània i com a embarcació de suport en tasques submarines. L’any 1997, quan estava a punt de ser desballestat, el Museu Marítim de Barcelona va adquirir-lo per incorporar-lo a la col·lecció del Museu. L’objectiu del Museu Marítim de Barcelona va ser recuperar un exemplar d’aquest model de veler antic dins del projecte de recuperació i difusió del patrimoni marítim. D’ençà la recuperació del pailebot, batejat a Barcelona com a Santa Eulàlia en honor de la copatrona de la ciutat, aquest vaixell forma part de la col·lecció a mar del Museu i és una extensió del Museu a l’aigua. S’ha convertit en un dels símbols inequívocs de la ciutat de Barcelona i un ambaixador arreu del món. A la imatge, El pailebot Santa Eulàlia navegant pel Port de Barcelona. Fotografia: Pere Prada.
Eude, genericMemoria_viscuda_Bonart_180x180 px

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88