Aquesta trobada nacional sobre creativitat i disseny gràfic tindrà lloc els dies 2 i 3 de març i reunirà grans professionals del sector.
El Centre Párraga, espai dependent de la Conselleria de Turisme, Cultura i Medi Ambient, es converteix de nou en seu del 'Dia D', una trobada nacional anual per a professionals, clients, docents i estudiants que aposta per la innovació i la reflexió en entorn de la professió del disseny gràfic i la creativitat.
'Dia D' neix amb la vocació de visibilitzar les relacions entre el disseny gràfic i la comunicació, i proposa en cada edició un tema sobre el qual aprofundir a través dels màxims exponents en aquest camp.
L'any passat es van desgranar els entramats en el disseny que es realitzen en l'àmbit públic, mentre aquest any l'alimentació serà el sector protagonista i, més concretament, l'impacte del treball del dissenyador sobre els consumidors a través dels lineals, les marques alimentàries i el 'packaging', el que s'anomena 'disseny lineal'.
La directora general de l'Institut de les Indústries Culturals i de les Arts (ICA), Marta López-Briones, va assenyalar que "el sector de la comunicació gràfica en la Regió de Múrcia ha cobrat gran importància en els últims anys, tant dins com fora del territori regional, i hem d'estar atents i donar suport a totes aquelles iniciatives que vénen directament del teixit creatiu murcià i que contribueixen a enfortir les indústries culturals i creatives de la nostra Regió de formar millors professionals".
La responsable de l'ICA ha subratllat a més que "la recepció que aquest esdeveniment ha tingut a les seves dues edicions anteriors, amb totes les entrades venudes en la primera setmana i amb la meitat del públic de fora de Múrcia, posa en relleu l'atractiu i necessari que resulta promoure la divulgació de la professió del disseny; fent del 'Dia d'un acte necessari i d'interès tant per a professionals i estudiants com per al sector empresarial, que té en el disseny un aliat".
Programació
En l'actualitat, el supermercat és un dels punts de contacte més habituals entre dissenyador i consumidor, on la tasca del primer cobra especial rellevància tant per a les marques com per als ciutadans en contacte amb els productes. Visibilitzar el poder que el disseny exerceix en la presa de decisió del client; la responsabilitat que, a través del seu treball, els dissenyadors tenen sobre qüestions fonamentals com la sostenibilitat i el medi ambient, o com respondre a les necessitats de nous col·lectius i hàbits de consum són algunes de les qüestions a què 'Dia D' pretén respondre.
Per tot això, s'han organitzat diverses conferències, tallers i taules rodones en què s'abordaran aquestes i altres qüestions, explicant a més amb rellevants convidats com el Premi Nacional de disseny Nacho Lavernia i el seu estudi Lavernia & Cienfuegos, l'analista i consultor Wences Sanz, la directora d'art Laura Fernández, l'expert en impressió digital Joaquín Truyol, els responsables de l'estudi de disseny Atipus i la directora del Màster en disseny de Packaging de l'escola Elisava, Eva Minguella.
'Dia D' està organitzat per La Provincial, una associació formada per dissenyadors gràfics de la Regió de Múrcia que tracta de promoure la difusió i valoració del disseny en el sector de la comunicació. Tota la informació sobre les jornades està disponible al web http://diad.co.
Des que va arrencar el projecte, s'ha involucrat a més de 40 dissenyadors i directors d'art dels principals estudis de la Regió, convençuts que des del sector s'ha de donar resposta a grans preocupacions socials com el canvi climàtic, la revolució digital, la igualtat i l'economia sostenible.