Bombas Gens centre d'art de València inaugura el 14 de març Joel Meyerowitz. Cap a la llum i El Pols del cos. Usos i representacions a l'espai. Des de l'1 de desembre i fins al 27 de maig, Paul Graham presenta La blancor de la balena.
Joel Meyerowitz. Cap a la llum (col·lecció per amor a l'art) es pot veure fins al 20 de gener del 2019. L’exposició inclou un centenar de fotografies del gran fotògraf documental i pioner en l’ús del color Joel Meyerowitz, realitzades durant la seua estança a Espanya als anys seixanta; un corpus inèdit que reflectix un país en transformació.
Del 14 de març al 20 de gener del 2019, Bombas Gens presenta El Pols del cos. Usos i representacions de l'Espai. Col·lecció poer amor a l'art. Esta exposició reflexiona, a partir de l’obra de diversos artistes, sobre el mode en què habitem els espais de la contemporaneïtat. Com ens relacionem, ocupem i fem servir el carrer i els espais d’oci, treball o consum. Inclou obra de Bernd and Hilla Becher, Anthony Hernández, Helen Levitt, Cartier-Bresson, Robert Frank, David Goldblatt, Luigi Ghirri, Victoria Civera, Elger Esser, Xavier Ribas, Francesca Woodman i Matt Mullican, entre d’altres.
Fins al 27 de maig es pot veure Paul Graham. La blancor de la balena. L’exposició aplega tres treballs de l’artista Paul Graham (Regne Unit, 1956) fets als Estats Units entre els anys 1998 i 2011: American Night (Nit Americana), 1998-2002; a shimmer of possibility (un centelleig de possibilitat), 2004-2006, i The Present (El present), 2009-2011. Tres sèries fotogràfiques que mostren un interés comú per analitzar la desigualtat racial i de classes, reflectir el teixit social contemporani i examinar, alhora, la naturalesa de la vista i de la percepció, així com el mateix mitjà fotogràfic. El títol, que fa referència a un dels capítols de Moby Dick (1851) de Herman Melville, suggereix la ceguesa de l’ésser humà i la idea que la persecució obsessiva d’alguna cosa pot conduir a la destrucció. Eixa ceguesa, deguda a una creença determinada i que no permet veure el que ocorre en la mateixa societat, és en la base de la metàfora que Graham utilitza per a l’exposició.
A les imatges, a dalt, Paul Graham; a sota, fotos de Joel Meyerowitz i Helen Lewitt.