BONART_BANNER_1280x150

Exposicions

Leticia Feduchi i Pascal Plasencia protagonitzen "Dues exposicions" a La Galeria

Leticia Feduchi i Pascal Plasencia protagonitzen \
El 9 de març, La Galeria de Sant Cugat del Vallès, que enguany celebra vint anys, inaugura la mostra Dues exposicions amb obres de la pintora Leticia Feduchi (Madrid, 1961) i de l’escultor Pascal Plasencia (Barcelona, 1962). La Galeria exposa per primera vegada el treball de Feduchi, que conrea una figuració realista des de la pintura d’objectes, les natures mortes o els retrats. En aquesta ocasió, l’artista presenta una sèrie de bodegons de petit format en què es recrea en les relacions cromàtiques de les composicions i la textura dels teixits que pinta al natural. “M’interessen les teles en relació amb la pintura històrica, ja sigui en bodegons o en quadres de figures, on la vestidura és un element que forma part de la pintura des d’un punt de vista secundari”, explica. En els seus quadres apareixen, com a protagonistes de l’escena, draps de colors diversos arrugats o cobrint alguns mobles. Peces de roba que sovint es converteixen en taques de colors quasi abstractes, i que suggereixen, d’alguna manera, una presència humana. “Aquestes composicions de teixits –continua Feduchi– em serveixen per crear volums i jugar amb els clarobscurs, són forma i color, que és el que veritablement em motiva a l’hora de crear.” En aquesta mateixa línia, en l’interès pel color i la llum i per objectes –diguem-ne quotidians–, hi ha el treball de Plasencia, un creador habitual de La Galeria. Aquesta és una exposició de transició per a l’escultor, que presenta una vintena d’escultures i relleus en bronze i resina de polièster on es veu el camí entre dues etapes diferenciades, el recorregut entre l’obra antiga i la recent. “Des de les peces amb volums contundents i ben definits fins a arribar a composicions quasi filiformes, que fan la sensació de ser efímeres i en les quals la llum i el color de la pàtina prenen força i defineixen els nous interessos”, puntualitza. Plasencia continua: “Ara les escultures deixen de ser representació de figures i coses per esdevenir objectes amb entitat pròpia.” L’escultor, que treballa amb temes tradicionalment de la pintura, com ara la figura humana i d’animals i els bodegons, argumenta que “canviant la tècnica clàssica de treball m’he adonat que s’ha modificat el concepte i que ara, realitzant les prèvies de guix, la meva escultura guanya en espontaneïtat. Em sento tan lliure com un pintor que treballa de manera més intuïtiva”, conclou. Dues exposicions es pot veure a La Galeria fins a finals del mes d’abril. A les imatges, a dalt, La casa de Pascal Plasencia. A sota, oli i carbó sobre fusta de Leticia Feduchi.
20241120_Dones_Bonart_180x180Nial nou-180x178

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90