El divendres dia 9 de març a le 19 h. a la sala del semisoterrani de l'Oficina Central de Correus (plaça de l'Ajuntament, 24, València) es presentarà el darrer número de Paper Engomat, la revista-objecte que té com a contenidor un paquet de cigars. El nombre 12, "Epístola", és un projecte ideat per l'equip editorial de Paper Engomat (Joaquín Artime, Estefania Sales, Susana pG i M Reme Silvestre), el qual ha convidat els creadors contemporanis Marlon de Azambuja, Sergio Belinchón, Juanli Carrión, Irene Davia, Laia Lleonart, Luisa Pastor, Saskia Rodríguez, Glòria Rossi, Estefania Sales i Ian Waelder a treballar escrivint una carta o una postal real / fictícia / sarcàstica destinada a qui es volgués. I en aquesta ocasió s'ha encarregat un text a la crítica d'art i comissària d'exposicions independent Glòria Picazo.
En aquest número cada artista podia escriure des de la seva pròpia experiència, sent ell mateix l'autor, o bé podia inventar-se un alter ego. Es podia desenvolupar una narració irreverent o totalment autobiogràfica. Podia atrevir-se a dir el que mai abans havia fet, a un familiar, o a un personatge important del nostre món. La carta podia convertir-se en una declaració d'amor, en una denúncia, una reclamació. Un joc obert per donar curs a les seves inquietuds. Així, en aquesta ocasió, el paquet es converteix en un sobre que conté 5 cartes i 5 postals.
Juanli Carrión substitueix el paper per fulles de plàtan encunyades, Luisa Pastor, treballa a partir dels espais en blanc de les pàgines del relat "La carta robada" d'Edgar Allan Poe; Irene Davia, escriu una carta d'amor fictícia i encriptada utilitzant recursos associats a les noves tecnologies; Glòria Rossi, des de la idea d'emigrar, escriu una carta que acaba viatjant per quatre països i a la qual cada destinatari va afegint un element nou; per la seva banda, Estefania Sales amaga un missatge en una píndola; Saskia Rodríguez ens convida a imaginar les possibilitats d'una postal on tot ha estat esborrat menys el destinatari; Laia Lleonart ens facilita a través de la solidificació d'una substància transparent les coordenades d'un racó venecià; Sergio Belinchón fixa la mirada al detall i ofereix una col·lecció d'instants de procedència no concreta; Marlon de Azambuja ens fa partícips del seu festeig a un edifici durant una visita a Panamà. Finalment, també sobre la memòria treballa Ian Waelder, que no dubta a convertir Lawrence Weiner en crom.
L'Oficina Central de Correus ha cedit un dels espais del seu emblemàtic edifici. Així, Paper Engomat pot realitzar la nova presentació en un marc immillorable per a un projecte que tracta sobre paraules que literalment viatgen.
Paper Engomat és un projecte que compta ja amb quinze edicions, entre les quals es troben tres números especials i dos comissariats. En general, l'edició de cada número es lliura a un artista per, a partir dels conceptes i fonaments amb els quals treballa, buscar creadors disposats a col·laborar / jugar construint una peça de butxaca que pugui oferir un nou punt de vista a la seva investigació. Es presenta com un exercici obert, experimental.