Guillermo Moreno Mirallas porta més d’un any treballant en un procés que se sustenta a la base de la tradició pictòrica, del paisatgisme i de l’observació per després mutar i sortir de la bidimensionalitat del llenç, creant una instal·lació que transita i opera en llenguatges sonors i d’experimentació lumínica. La proposta final es pot tocar, escoltar, mirar i sentir.
Aquest mes de març del 2018, l’artista desenvolupa en col·laboració amb
Linalab un laboratori de recerca en el qual, a partir d’electrificar diverses roques, estudiaran i manipularan el so que aquestes produeixin per posteriorment convertir-ho en diferents paisatges sonors i lumínics.
El dijous 15 de març a les 19.00 s’obriran les portes de La Escocesa de Barcelona per compartir els resultats obtinguts amb el públic assistent.
Guillermo Moreno Mirallas és artista visual i músic, resident a La Escocesa. L'atrau la recerca de la poètica en les petites coses, tant com l'observació dels aspectes universals de l'existència i la seva comprensió, per a la posterior traducció a un llenguatge artístic. El desenvolupament de projectes que d'alguna forma transcendeixin metàfores sobre l'universal i quotidià. El pas del temps, la memòria, la capacitat de l'ésser humà per a sentir estímuls emocionals a partir de petits i precisos gestos són les bases en les quals es fomenta el seu treball.
Linalab treballa amb l’Orquestra del caos, associació i projecte d’investigació sobre música experimental i art sonor, i amb Familiar fent tallers DIY. També és membre de Sons de Barcelona, grup col·laboratiu d’artistes que treballen en insentivar l’interès en el so i tecnologies del so. També coordina Mediastruch i ensenya en institucions com SAE Institute i el Màster d’art sonor a la Universitat de Barcelona.