La Galeria H20, carrer Verdi 152 de Barcelona presenta a partir del 15 de març la mostra individual Trobades casuals d'Albert Cano.
“Com la trobada fortuïta, sobre una taula de dissecció, d'una màquina de cosir i un paraigua” Comte de Lautréamont
"Aquesta cita mítica de l'ideari surrealista ens introdueix a l'atmosfera idònia per aprofundir en el treball de l'Albert Cano. Entendre el collage com la possibilitat d’orquestrar trobades casuals d'un potencial màgic descomunal, és el ressò de fons sobre el qual reverberen les pràctiques de l'Albert.
Primer de tot, sobre la taula, piles de revistes. Segon, tisores, i –de vegades– cola. I arriba la nit. Les incursions nocturnes de l'Albert Cano entre les pàgines de magazines i diaris il•lustrats, estan guiades per la llum de la intuïció i per un sentit cultivat de la composició. La selecció dels fragments d’imatges fan evident una enorme cultura visual de base, un ull educat que, allà on altres veuen una massa negrosa, ell albira una reminiscència a la Bauhaus o a l'abstracció geomètrica.
A la selecció per intuïció, li segueix el procés de transformació de les imatges, i a través d'ella, l'emergència de formes íntimes i pròpies. Aquestes formes que li creixen sobre la taula a l’Albert Cano són de caràcter més aviat ombrívol però tremendament captivadores. El que surt de l'Albert són ganyotes sordes, uns quants monstres de la sofisticació, delicades mutilacions i comentaris pertorbadors sobre la bellesa artificial. Una argamassa estilitzada amb notes de Cronenberg, Joy Division, Mapplethorpe o Palazuelo en una atmosfera de cinema negre.
El treball gairebé sempre nocturn de l'Albert Cano té una mica de ritual. L'artista aconsegueix extreure figuracions abstractes intrínseques a si mateix amb l'ajuda de l'atzar, i aquesta capacitat prodigiosa de convertir una limitació en la gènesi d'un nou món, s'assembla a una pràctica màgica. El collage és una de les formes més supremes del joc amb l'atzar. Detectar, retallar, posar en relació, abandonar, tornar, trobar: entre el somni i la vigília l’Albert Cano oficia trobades, com un noctàmbul hipnotitzat per la lluentor del paper couché".
Traducció, text original de Mery Cuesta
A la imatge, obra d'Albert Cano (detall).