TEFAF Maastricht 2018 ha estat testimoni d'un nou impuls a la Fira arran de la revisió de les jornades de preinauguració de la Fira. Aquest any - per primera vegada - la inauguració s'ha repartit entre dos dies: una jornada d'accés anticipat el dijous 8 de març i una jornada de preinauguració el divendres 9 de març. Més de 12 000 persones van visitar la Fira durant els dos primers dies, amb una xifra de 5000 visitants durant la jornada d'accés anticipat. Les reaccions i comentaris han estat extremadament positius i s'han comunicat nombroses vendes durant els dos primers dies de la Fira. L'expositor Thomas Heneage (estand 384) afirma «aquestes han estat les millors vendes a l'inici de la Fira en 27 anys». TEFAF Maastricht continuarà fins al diumenge 18 de març al Palau d'Exposicions i Congressos MECC.
S'han comunicat vendes des dels primers moments de la Fira, que va obrir les portes el dijous 8 de març. Tomasso Brothers Fine Art (Stand 304) va vendre un gran oli sobre tela de Giovanni Battista Cipriani (1727-1785) representant a Càstor i Pólux, amb un preu de venda de voltant de 425 000 €, venut a un col·leccionista privat. Així mateix, la galeria va realitzar una important venda a un nou comprador, un col·leccionista privat europeu. Es tracta d'una parella de monumentals escultures de marbre amb lleons atribuïdes a Giovanni Battista Foggini (1652 - 1725) i el seu taller. Les escultures, que representen a un lleó atacant un cavall i un lleó atacant un toro, tenien un preu de venda de prop d'1 750 000 €.
El museu holandès Singer Laren va adquirir Takken met Appels, 1952-1953, de Charley Toorop (1891-1955), un dels millors treballs de l'artista, pintat en el seu propi jardí. L'obra, venuda per Douwes Fine Art (Stand 372), constitueix una important addició a la col·lecció del museu i reforçarà la seva oferta d'obres mestres modernes dels Països Baixos. A més, The Weiss Gallery (Stand 348) va vendre un bell retrat de Emerentia de la Kethulle, née van Ravenswaay (1593-1634), de Paulus Moreelse (1571-1638), oli sobre taula, a un nou col·leccionista privat anglès.
Ben Janssens Oriental Art (Estand 202) ha comunicat nivells de vendes excepcionalment elevats. La galeria va vendre més de 40 obres durant els dos primers dies, incloent-hi un cavall de la dinastia Wei del Nord / dinastia Wei de l'Est a un col·leccionista europeu per un preu de 50 000 €. També s'han comunicat vendes a institucions públiques durant el transcurs de la Fira. Una altra de les vendes més destacades ha estat la d'un model de cera de la font del Palazzo Pitti, 1556, de Bartolomeo Ammannati (1511 - 1592), adquirit per el Rijksmuseum. Aquesta singular obra de cera tenia un preu de venda de 700 000 € i ha estat venuda per Benjamin Proust Fine Art Ltd (Estand 246).
La galeria amb seu a Nova York Demisch Danant (Estand 610) va vendre dos excepcionals mobles, els seus dos peces de catàleg: escriptori, creat el 1974 per Janine Abraham i Dirk Jan Rol, i una biblioteca de paret d'André Renou i Jean-Pierre Génisset, que va ser guardonada amb el Grand Prix i la Medalla d'Or en l'Exposició Internacional de Brussel·les de 1958 i que procedia d'un apartament decorat pels mateixos dissenyadors. Les dues obres han estat adquirides per col·leccionistes privats d'EE. UU.
Dins també d'aquesta secció de TEFAF Design, la Galerie Kreo (Estand 614) va vendre un dels treballs més recents presentats a la Fira, "7.30pm" Evening, creat el 2017 per Hella Jongerius. Aquesta obra de paper teixit a mà va estar exposada recentment al Museu de Disseny de Londres, i ha estat adquirida per un col·leccionista privat no europeu.
Patrick Derom (Stand 449) va presentar una exposició individual d'obres de l'escultor belga Pol Bury (1922 - 2005), venent més de 10 peces durant les jornades inaugurals. La galeria volia presentar l'obra de Bury a un públic més extens i internacional, i arran d'haver exposat els treballs en TEFAF Maastricht ha realitzat vendes a col·leccionistes privats de França, Itàlia, Bèlgica i els Països Baixos.
S'han comunicat així mateix vendes a la secció TEFAF Ancient Art, entre elles la realitzada per The Merrin Gallery (Estand 430), que va vendre un peu (segle II aC - II dC) de mida superior al natural procedent d'una monumental estàtua a un col·leccionista privat per aproximadament 250 000 €. En Charles Ede (estand 426), les vendes han estat constants des del moment en què la Fira va obrir les seves portes. Entre les vendes més destacades es troba un bust egipci del període ptolemaic, de ca. 332-30 aC, que tenia un preu de venda de 85 000 €, i un fragment de bust atenesa, del segle IV aC, amb un preu de venda de 50 000 €.
Al costat de la secció Ancient Art es troba la nova secció de la Fira, TEFAF Tribal, en la qual Donald Ellis (Estand 128) va vendre un cuenc, datat ca. 1800-1830, per un preu de 285 000 €, a un col·leccionista privat. L'especialista en mapes rars, Daniel Crouch Rare Books (Estand 702), que exposa a TEFAF Paper, va vendre un atles descrit com «el més gran i més bell atles mai publicat», de Johannes Blaeu, realitzat entre 1662 - 1665. El treball, publicat a Amsterdam, tenia un preu de venda de 730 000 € . Tots els participants en TEFAF Showcase, la secció dedicada a galeries recentment establertes, han confirmat haver realitzat vendes a nous col·leccionistes, fet que suposa un excel·lent inici de la seva primera participació en TEFAF Maastricht. Cal destacar la venda realitzada per la Galerie LeBeau (Stand S1) d'una cadira del dissenyador brasiler Jorge Zalszupin (nascut el 1922), que va ser un pioner usant fusta tallada en els seus dissenys. Per la seva banda, la Librairie Camille Sourget (Estand S5) va vendre tres sèries de publicacions sobre els ocells d'Anglaterra, totes elles adquirides per un col·leccionista europeu.
A la imatge, Tomasso Brothers (Estand 304) at TEFAF Maastricht 2018. Photo Mark Niedermann.