La Galeria Senda de Barcelona presenta en la seva mezzanina la primera exposició a Barcelona de Teresa Serrano (Ciutat de Mèxic, 1936), reconeguda artista multidisciplinari el treball aborda temàtiques socials i polítiques des de la subjectivitat femenina. L'exposició Theforgotten historyofthedrugwar ens acara a la dura realitat del tràfic de narcòtics a Mèxic alhora que ens remet a la idea de bellesa natural mitjançant una tècnica pictòrica depurada.
A Theforgottenhistoryofthedrugwar, Teresa Serrano aborda poèticament la problemàtica del tràfic de drogues. La rosella és un exemple paradigmàtic de la perversió de la naturalesa associada a les drogues: a Mèxic ha perdut la seva condició natural i ja no creix de forma silvestre; tan sols és conreada pels cartells per a la producció d'estupefaents. L'artista manifesta el seu posicionament polític i ens convida a admirar la subtil bellesa de la rosella com a símbol del seu paper de víctima i botxí. A la mostra es presenta una instal·lació d'obres que rendeixen tribut a la flor de forma anàloga a les il·lustracions botàniques i on la pintura acrílica s'aplica directament al paper, sense esbós previ ni dibuix preparatori. D'aquesta manera orgànica s'organitza aquesta ofrena a la bellesa de la rosella, vermell, seductora i provocadora de guerres.
En aquest manifest visual en contra de la guerra i de la violència, Teresa tracta de restituir l'estigma de la natura en l'imaginari col·lectiu. La mostra inclou un vídeo, llenguatge artístic del qual Teresa Serrano és pionera al continent Llatinoamericà. Al vídeo Rosella, l'artista canta l'himne clàssic del compositor gadità José María Lacalle des d'una perspectiva amable i propera com a contrapès i gest de resistència davant el seu impacte negatiu. Així, el projecte Theforgottenhistoryofthefirstdrugwarconforma un procés vital de posicionaments estètics i polítics que atorguen veu a conflictes contemporanis silenciats.
Teresa Serrano (Mèxic D. F, 1936) és una de les més creatives artistes iberoamericanes amb una extensa trajectòria artística internacional. Va iniciar la seva etapa artística en l'any 1975 i es va mudar a Nova York el 1982. La seva producció artística és singular i desplega un discurs creatiu on ètica i estètica es donen la mà a través de la seva implicació personal i artística. Són diversos els interessos sobre els quals ha enfocat la seva mirada i construït les seves obres, però la majoria d'ells es concentren al voltant de perspectives de gènere des d'òptiques feministes.
A la imatge, part de la instal·lació "Roselles", 24 peces pintades en paper Fabriano, Strathmore, Canson i acrílic.