La Galeria NoguerasBlanchard, Doctor Fourquet 4 de Madrid, presenta la mostra individual de Joseph Grigely Small Talk del 17 de març al 19 de maig.
Com estàs?
Puc prendre una mica de vi negre?Em veig trobo una merda
De totes maneres, estic bastant feliç
Vaig fer molt exercici aquest estiu
Tinc 2 barres de pa de plàtan i vull donar-li un a teus pares.
Vols algun dels altres?
Què vols dir?
¿Que estic fatal?
¿Dins el tomàquet i xampinyons?
¿Bo, com a "està bo"?
M'encanten els geranis perfumats
També m'encanten els papers de colors
L'aniversari de Winnie the Pooh també
Dóna'm verd
un llibre quadrat amb paper blau brillant
un lloc molt femení
Em veig massa mestressa de casa avui?
Em veig malament? Estic una mica gros però rondinaire
Algú està cantant una cançó de Jeanne Moreau
¿Revela la història?
Això és una conversa trivial. Durant més de vint anys, les converses informals han constituït un
els eixos centrals de l'obra de Joseph Grigely: intercanvis de converses quotidianes la importància
esdevé, més que de la seva grandesa, d'una silenciosa discreció. Sordo des dels deu anys, Grigely conversa amb persones oients a demanar-los que escriguin el que estan dient i aquestes notes són editades i transformades en obres que pengen de la paret o sobre una taula.
Les converses són, per Joseph Grigely, l'equivalent lingüístic d'una natura morta del pintor Juan Sánchez
Cotán: dirigeixen la nostra atenció als aspectes que descuidem i passem per alt en la vida quotidiana, i a com les paraules, de la mateixa manera que el menjar, són essencials per al manteniment de la vida humana. Les obres que constitueixen la exposició de Grigely no són els objectes materialitzats en si; més aviat les considera són deconstruïts i reconstruïts, i es tornen extensions reificades del seu anterior realitat. Els subtítols descriptius que acompanyen les imatges de diari han estat eliminats; els colors han estat modificats; l'argila i el ferro fos han estat reemplaçats amb vidre de uretà. Tot i haver estat objectes útils (els trossos de paper a transmetre converses, l'estufa a emetre calor, el diari en difondre informació) ara la seva utilitat s'ha transformat en una mena d'inutilitat; com els elements dels bodegons, han passat a formar part d'un món ignorat. Veiem aquí les restes de l'agència humana i les formes inimitables de les empremtes que deixem a nostre pas per la vida.
Joseph Grigely (1956, Massachusetts, EUA) viu i treballa a Chicago. La seva obra forma part de col·leccions com Tate Modern, Londres; Kunstmuseum, Berna; SMAK, Gant; the Whitney Museum of American Art; Museum of Modern Art, Nova York. en els últims anys ha presentat la seva obra al Centre Pompidou, Metz; 2014 Whitney Biennial; Grazer Kunstverein, Graz; Kunstverein, Hamburg. D'entre les exposicions presentades el 2017 destaca A Play for Three Voices en the Serpentine Pavilion a Londres, produïda per Blueberry Surprise i escrita i dirigida pel propi artista. Alguns dels seus llibres són Textualterity: Art, Theory, and Textual Criticism (1995), Conversation Pieces (1998), Blueberry Surprise (2006), Exhibition Prosthetics (2010), MacLean 705 (2015), and Oceans of Love: The Uncontainable Gregory Battcock (2016), així com assajos sobre discapacitat.
A la imatge, obra de Joseph Grigely.