El Museu del Cinema de Girona projecta els dies 22 de març, 26 d'abril i 24 de maig, a les 19.30 h. Invisibles, una mostra de cinema independent. S'hi podran veure els flms Aquele querido mes de agosto, de Miguel Gomes; Tiempos de amor, juventud i libertad, de Hou Hsiao-Hsien i Los muertos de Lisandro Alonso.
Fer visibles els “Invisibles”. Aquesta aparent paradoxa serveix per explicar la idea primigènia de la nova mostra que ha programat el Museu del Cinema per a la propera primavera. A través de la projecció de tres pel·lícules que no van tenir una distribució massiva més enllà del circuit de festivals, però que en canvi van tenir una gran acollida de la crítica, es pretén donar a conèixer un cinema que demostra una decidida aposta per transgredir els estàndards comercials de producció. Amb aquestes sessions es coneixeran autors que contemplen l’ofici de cineasta des d’una clara vocació artística i es convertirà el Museu en un espai alternatiu de projecció des del qual es puguin veure aquestes produccions “Invisibles”.
El dijous 22 de març s’inaugurarà el cicle amb el llargmetratge del director portuguès Miguel Gomes Aquele querido mes de agosto. La cinta s’ubica al cor del Portugal muntanyós. Allà, durant el mes d'agost, es reuneixen una gran gentada i enrenou. La gent torna al seu país, tiren focs artificials, lluiten contra els incendis, fan karaoke, es llancen des de ponts, cacen senglars, beuen cervesa, fan fills. És, a més, una crònica sobre les relacions sentimentals entre un pare, la seva filla i un cosí, integrants del grup musical “Amor i música”. La pel·lícula ha estat comparada amb els films de Jean Renoir; un “Renoir” contemporani que va guanyar el premi especial del jurat al Festival de Cine de la Ciudad de Buenos Aires (BAFICI) i va ser seleccionat als Festivals de Canes i Venècia.
El 26 d’abril és el torn de Hou Hsiao-Hsien. Es projectarà la seva pel·lícula Tiempos de amor, juventud y libertad (Zui hao de shi guang). El metratge està format per tres històries interpretades per la mateixa parella d'actors, Shu Qi i Chang Chen. Cadascuna de les tres està centrada en una època diferent (1966, 1911 i 2005). El film és un conte sentimental que evoca la triple reencarnació d’un amor infinit. El 2005 la pel·lícula va ser nominada a la Palma d’Or a la millor pel·lícula al Festival de Cannes.
La darrera de les sessions es portarà a terme el dia 24 de maig. Tancarà el cicle Los muertos, del director argentí Lisandro Alonso. Es tracta d’una pel·lícula que narra la història d’un home de cinquanta-quatre anys que surt d’una presó a la província de Corrientes, a l’Argentina. L'únic que vol és arribar fins on es troba la seva filla, que viu en un lloc perdut envoltat d'aigua i selva. Per arribar-hi ha de travessar un llarg trajecte d’aigua en una canoa.
La mostra “Invisibles” s'inclou en un seguit d'actes que s'han programat aquest 2018 amb motiu del 20è aniversari del Museu del Cinema però estan pensats perquè tingui continuïtat més enllà de l’any en curs i que se’n puguin programar més edicions.
Totes les sessions són gratuïtes i l’aforament és limitat Les sessions començaran puntualment a dos quarts de vuit del vespre i l'assignació de places es farà per estricte ordre d'arribada.
A la imatge, Los muertos.