Baner-1280x150-px

Notícies

Cinquena sessió "Tres assassins: Caravaggio, Marlowe i Gesualdo"

Cinquena sessió \
bonart madrid - 19/03/18
La Casa de les Alhajas, Pl. San Martin, 1 de Madrid, acull la 5a sessió Tres assassins: Caravaggio, Marlowe i Gesualdo. La bellesa del mal, una taula rodona que reuneix a José Enrique Ruiz Domènech, Estrella de Diego i Alberto Corazón. La Casa de les Alhajas, seu de la Fundació Montemadrid, acull des del  24 de gener el curs Tres assassins: Caravaggio, Marlowe i Gesualdo. La bellesa del mal. Els dimecres alterns entre aquest dia i el 18 d'abril tenen lloc a l'edifici centenari conferències, taules rodones, projeccions de pel·lícules i concerts amb experts de diferents disciplines com el musicòleg Marc Bizzarini, els escriptors Javier Sierra, Fernando Marías i Luis Antonio de Villena , la crítica d'art Estrella de Diego, l'historiador i locutor de ràdio Nacho Ares o l'experta en el teatre de Marlowe Mònica Maffia, entre d'altres. Per al músic i escriptor Xavier Güell, director del curs, es tracta d'unir tres creadors que van viure en la mateixa època, entre 1564 i 1613, i, en vida van ser més coneguts pels seus excessos que per les seves aportacions a les arts. "La violència, la desesperació, el voler transcendir l'obra arribant a obrir les carns dels seus espectadors. Aquesta necessitat d'estar al límit i no només arribar al límit sinó traspassar-lo. Aquestes són les característiques primordials que fan que els tres siguin grans pilars de la creació durant el segle XVI i XVII ", assegura Güell, per al qual" la modernitat, la sexualitat exacerbada, la seva foscor i haver tingut vides curtes "són també punts de unió dels tres artistes. Ja es poden adquirir les entrades a través del web fundacionmontemadrid.es per a aquelles persones interessades en buscar respostes a les preguntes que Güell planteasobre les vides d'aquests tres genials creadors: "Caravaggio no va tenir taller ni deixebles. Com és possible que sigui al costat de Miguel Àngel el pintor més influent de tota la història de l'art? Va ser Shakespeare realment l'autor de tota la seva obra? O darrere d'ella estava Marlowe? Va ser Gesualdo, el príncep de Venosa, a més d'un assassí conegudíssim durant el S XVI, un dels grans compositors de tots els temps? " Michelangelo Caravaggio (29 de setembre de 1571, Milà-18 de juliol de 1610, Porto Ercole) va ser més conegut per les seves constants plets amb la justícia que per la seva pròpia obra. Segons l'opinió de Güell "Amb Caravaggio comença l'art modern. La seva llum i les seves ombres són el joc perfecte per a l'impacte. (...) M'atreviria a dir que el cinema no és possible sense Caravaggio ". Christopher Marlowe (6 de febrer de 1564, Canterbury-30 de maig de 1593, Deptford) va compartir l'activitat d'escriptor amb la de espia. De caràcter i tendències subversives, l'escàndol el va acompanyar sempre, "sent - en opinió de Xavier Güell - una barreja de Byron i Rimbaud". Per a ell "L'anglès abans de Shakespeare i Marlowe és un idioma rude, és un idioma sense desenvolupar. A partir de Shakespeare i Marlowe es converteix en una cosa espectacular. Marlowe és un torrent de verb i de poètica absolutament formidable ". La seva mort i l'autoria de les obres de Shakespeare segueixen sent motiu d'estudi. "Quan Marlowe pretesament mor, tots dos tenen 29 anys. Marlowe ha escrit sis obres mestres. Shakespeare cap "conclou. Carlo Gesualdo. Príncep de Venosa (8 de març de 1566, Venosa-8 de setembre de 1613, Gesualdo). Príncep, compositor i l'assassí més famós del seu temps. "Gesualdo, encara que en la seva època ningú el va considerar com a tal és un dels més grans compositors del renaixement. Com en el cas de Caravaggio, amb ell comença la música moderna "assenyala el director del curs. Els seus madrigals podran escoltar en viu a la Casa de les Alhajas interpretades per les formacions Música Ficta i Vandalia. A la imatge, cartell "Tres assassins: Caravaggio, Marlowe i Gesualdo". 
336x280La-Galeria-201602-recurs

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90