Aquest proper mes de setembre es reprendrà la programació d'activitats del Museu del Cinema. Aquestes s'hauran d'adaptar a les mesures sanitàries de prevenció de la Covid-19 per tal de garantir la seguretat de les persones assistents a aquestes sessions. Per aquest motiu l'aforament de la sala quedarà reduït a la meitat per assegurar la distancia de seguretat interpersonal, l'aforament màxim serà de vint-i-quatre persones i 'assignació de places serà per estricte ordre d'arribada. Durant la sessió serà obligatori l'ús de mascareta i abans i després de la sessió caldrà realitzar la higiene de mans amb gel hidroalcohòlic.
Els primers dijous de mes, tal com és habitual, es dedicaran a les millors estrenes de documentals en versió original i subtitulades al català. Les sessions del Docs del mes començaran el dia tres de setembre amb el premiat film macedoni Honeyland de LjubomirStefanov i Tamara KotevskaHatidze. Aquest documental va ser nominat a millor documental i a millor pel·lícula de parla no anglesa als passats premis Oscar. El dia 1 d'octubre serà el torn del retrat d'una nena als camps de refugiats siris en el documental Marwa, petita i valenta (Tiny Souls) de Dina Naser. El dia 5 de novembre reflexionarem sobre si estem preparats per introduir la intel·ligència artificial a les nostres vides amb el film alemany Hi. AI d'IsaWillinger i tancarem l'any, pel que fa a documentals, amb Overseas de Sung-A Yoon, un impactant retrat de les dones filipines que es veuen obligades a marxar a l'estranger per guanyar-se la vida fent de mainaderes i treballadores de la llar.
Els segons dijous de mes parlarem de cinema i ho farem a través dels directors que han estat claus en la història del setè art. En les sessions de cinefòrum "Parlem de Cinema?" que tindran lloc els dies 17 de setembre, 8 d'octubre, 12 de novembre i 10 de desembre, es projectaran i es debatrà sobre el clàssic de la Nouvelle Vague L'AnnèedernièreàMarienbad (El añopasado en Marienbad) d'AlainResnais, sobre el famós film de Pedro Almodóvar, Todo sobre mi madre; sobre un dels primers films de Luchino Visconti Bellissima (Bellíssima), per acabar amb la comèdia de Preston Sturges Christmas inJuly (Navidades en Julio).
Joan Queralt comentant Ilgattopardo, Jaume Pla (Mazoni) parlant de Taxi Driver i Tanit Plana disseccionant LostInTranslation. Aquestes són les tres propostes del cicle "Cinc seqüències per explicar una obra mestra" on els ponents trien una pel·lícula que consideren especial i cinc moments del film. Aquests fragments es projecten i s'analitzen durant la sessió. Les sessions seran els dies 15 d'octubre, 19 de novembre i 17 de desembre respectivament.
James White de JoshMond, Honeymoons de GoranPaskaljevic i InLoveWe Trust de WangXiaoshuai són les tres pel·lícules escollides per les tres darreres sessions de l'any de la mostra de cinema d'autor "Invisibles". Aquesta mostra projecta films de directors que per la seva decidida aposta per un cinema que transgredeix els estàndard comercials de producció no van tenir una distribució massiva més enllà del circuit de festivals.
A banda d'aquestes tres propostes permanents el Museu del Cinema també ofereix algunes altres activitats com ara l'homenatge al Tomàs Mallol cineasta que aquest any coincideix amb el "Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual". L'acte serà una doble celebració i consistirà en conferència sobre els coetanis de Tomàs Mallol, on repassarem els principals noms del cinema amateur dels anys 60 i 70 a Catalunya. La dictarà el senyor Albert Beorlegui i Tous, comentarista cinematogràfic i coautor del llibre El cinema amateur a Catalunya (2009).
Durant els caps de setmanes de Fires i el dia de Sant Narcís es podrà veure en projecció continua el documental del fons del Centre de Recerca i Difusió de la Imatge (CRDI) el documental històric Gerona, (o Revista de Gerona) procedent de la desapareguda distribuïdora CINAES (Cinematográfica Nacional Española SA). En el documental hi apareixen imatges històriques i emblemàtiques de les activitats que es van dur a terme entre els dies 28 d'octubre i 5 de novembre de 1928.
Tots els actes són gratuïts i començaran puntualment a les set de la tarda. Les projeccions de fires seran continues i es podran veure durant l'horari d'obertura del Museu.