El Centre Andalús de la Fotografia acull les següents exposicions: Nicholas Nixon, Prostitució. Retrats d'una vida al carrer de Rubén García, El teu racó preferit d'Isabel Aranda i l'exposició bibliogràfica Els llibres de fotografia de la Fundació Mapfre. Totes les mostres estaran instal·lades a la primera planta, planta baixa, sala Jorge Roda de la planta baixa i biblioteca respectivament, del 23 de març al 13 de maig de 2018, a la seu del Centre Andalús de la Fotografia, carrer Pintor Díaz Molina 9 d'Almeria.
Nicholas Nixon és la primera exposició retrospectiva de l'obra del fotògraf nord-americà Nicholas Nixon (Detroit, Michigan, 1947), la més gran realitzada fins a la data (1974-2017), amb més de dues-centes fotografies . Hi trobem un fil conductor clar, un món propi que no té límits i una extraordinària capacitat per reinventar-se que ens porta des de les fredes vistes de Nova York o Boston dels anys setanta, que van formar part d'una de les exposicions més importants del segle anterior (New Topographics), fins a la conegudíssima sèrie de les germanes Brown, sens dubte una de les reflexions més encertades sobre el pas del temps en la història de la fotografia que s'estén durant tota la seva carrera. Organitzat de manera cronològica i agrupat en les principals sèries que ha desenvolupat, aquest ampli recorregut que es proposa és també un autoretrat de Nicholas Nixon, qui amb la seva obra mostra la certesa de saber el que és fonamental, valuós i real en les nostres vides.
Exposició realitzada pel fotògraf andalús Rubén García (Almeria, 1975), Prostitució. Retrats d'una vida al carrer, amb la qual, per primera vegada, fa la seva presentació al Centre Andalús de la Fotografia i en la qual ens mostra el resultat del seu primer gran projecte fotogràfic, centrat en el món de la prostitució al carrer la ciutat d'Almeria, concretament als barris del Puche i Peixateria.
Tal com ho descriu Rafael María Creus, ... "no ha estat necessari que Rubén García s'anés a l'extrem del món per documentar un fet punyent, n'ha tingut prou acostar-se a dos passos de casa seva, a Almeria, per denunciar cruament amb fotografies i entrevistes una realitat que a ningú li és aliena, perquè tots nosaltres sabem de la seva existència. La prostitució al carrer viu al costat nostre, forma part de la humanitat des de sempre, potser per això, per la seva proximitat, mirem cap a un altre costat davant la seva presència, la ignorem obviant la problemàtica subjacent que envolta el negoci més antic del món en la seva versió pobre: drogues, malalties venèries, delinqüència, exclusió social, drama ... "
El teu racó preferit d'Isabel Aranda és un projecte desenvolupat al voltant del poblat miner de Rodalquilar, Níjar, Almeria que, per primera vegada, s'exposa al Caf. Aquesta sèrie fotogràfica sobre el poblat miner de Rodalquilar aconsegueix aquest màgic efecte, cada imatge explica una història, i el conjunt conforma en el nostre imaginari no només la història de l'assentament, sinó la dels seus múltiples abandonaments i retorns - ocupacions, com dirien els arqueòlegs, davant la reveladora acumulació d'estrats en parets, bigues, escales i sòls. La fugida dels seus primitius pobladors no tanca la seqüència vital de l'espai, perquè ens agrada tornar i deixar la nostra empremta.
Els llibres de fotografia de la Fundació Mapfre es tracta d'un dels catàlegs més complets del panorama fotogràfic internacional, gairebé exclusivament integrat per monografies de fotògrafs i fotògrafes, des Julia Margaret Cameron fins Graciela Iturbide passant per Brassaï, Ed Van der Elsken, Duane Michals, Peter Hujar, Bruce Davidson, Hiroshi Sugimoto o la xilena Pau Errázuriz, Paul Strand i Garry Vinogrand entre d'altres. Menció especial mereix el catàleg de Lewis Baltz, que és dels pocs publicats a Espanya amb motiu de la primera exposició al nostre país de la seva obra. Igualment, el de Nicholas Nixon, amb textos de Sebastian Smee i el comissari de l'exposició i conservador de fotografia, Carlos Gollonet.
A la imatge, fotografia de la mostra "Prostitució. Retrats d'una vida al carrer" de Rubén García.