2024 Inserció Bonart Segell IMPULSA CULTURA

Notícies

La família Autric-Tamayo dona al Museu Reina Sofia unes 650 fotografies

La família Autric-Tamayo dona al Museu Reina Sofia unes 650 fotografies
bonart madrid - 23/03/18
El Museu Reina Sofia ha rebut per part de la família Autric-Tamayo la donació d'al voltant de 650 fotografies de 13 destacats autors espanyols pertanyents al Grup AFAL, grup caracteritzat per renovar la fotografia espanyola de mitjan el segle XX. Adolfo Autric Groc i el director del Museu, Manuel Borja-Villel, han ratificat la donació que va ser aprovada pel Reial Patronat del Museu en la reunió de la seva Comissió Permanent el 23 de febrer de 2018. Joan Colom, Gabriel Cualladó, Paco Gómez, Gonzalo Juanes, Ramon Masats, Oriol Maspons, Xavier Miserachs, Paco Ontañón, Leopoldo Pomés, Alberto Schommer, Carlos Pérez Siquier, Ricard Terré i Julio Ubiña són els autors de les obres incloses en aquesta donació. L'arribada d'aquestes fotografies a la Col·lecció permetrà completar i reforçar el nucli de fotografia espanyola de mitjan el segle XX i convertir la institució en una referència per a l'estudi i investigació de l'obra d'AFAL, col·lectiu al qual es dedicarà una sala permanent amb el nom dels donants, en la quarta planta de l'edifici Sabatini. A més, una àmplia selecció de les obres donades formarà part de l'exposició temporal Grup AFAL. Són realitat, no són temes, que es podrà veure al Museu a partir del 12 juny d'aquest any. En el context de la història de la fotografia espanyola, a partir de mitjans dels anys 50 sorgiran importants col·lectius fotogràfics al voltant de tres nuclis fonamentals: l'Agrupació Fotogràfica de Catalunya, l'Escola de Madrid i l'Agrupació Fotogràfica Almeriense (AFAL). L'existència d'AFAL es va desenvolupar al voltant d'una revista especialitzada en fotografia i cinema que es va publicar durant set anys i va revolucionar la manera de narrar la vida dels espanyols i es va enfrontar a la censura ia la imperant tendència pictorialista i propagandista. La independència dels seus plantejaments i la frescor del seu to van atreure de seguida a artistes de tot Espanya interessats per la funció social del fotògraf i la seva implicació en la realitat del seu temps, convertint a la revista en el motor de la renovació de la fotografia espanyola després del període de postguerra. A la imatge, Oriol Maspons, "Tres jambes" (detall), 1956.
Memoria_viscuda_Bonart_180x180 px40_MNACTEC_Banner-180x180

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88