La marca japonesa Uniqlo i el Museu d’Art Contemporani de Barcelona, Macba, inicien una col·laboració que permetrà al museu obrir gratuïtament les seves portes al públic cada dissabte a la tarda, de 16h a 20h. La col·laboració proporcionarà el lliure accés als visitants tant a les exposicions temporals com a totes les activitats que es duen a terme en aquest horari. Aquest acord s'emmarca en una de les línies de treball prioritàries per al MACBA, afavorir l'accessibilitat del seu programa a unes audiències àmplies i diverses i, especialment, facilitar l'entrada al museu al públic local.
Dins el marc de l'acord, la companyia nipona i el museu també oferiran als assistents una experiència diferencial cada dissabte mitjançant l'impuls del programa "Parlem de", una sèrie de col·loquis i xerrades inèdites per a la divulgació de l'art i la cultura. El primer d'aquests esdeveniments tindrà lloc el dissabte 24 de març amb la interpretació de l'obra de l'artista nord-americana Rosemarie Castoro per part del ballarí i coreògraf Carmelo Salazar. La roda de premsa de presentació de l'acord ha comptat amb un petit avanç d'aquesta actuació, íntimament connectada amb la retrospectiva Rosemarie Castoro. Enfocar a l'infinit, exposada al museu fins al 15 d'abril.
El darrer dissabte de cada mes, addicionalment, Uniqlo i Macba organitzaran també propostes artístiques innovadores en diferents formats (tallers familiars, concerts, performances, dansa, etc.) i dirigits a públics diversos. El primer d'aquests esdeveniments tindrà lloc el dissabte 28 d'abril amb el concert de música experimental del polifacètic artista britànic Luke Fowler, seleccionat per al prestigiós Premi Turner 2012. Més endavant, el 26 de maig, el museu acollirà l'actuació de la banda de pop mallorquina Papa Topo.
Dins dels cicles "Parlem de" Uniqlo i Macba oferiran una variada programació artística entre la qual destaquen ponències i col·loquis amb artistes com Francesc Torres, Domènec o Oscar Masotta com a protagonistes.
Sobre la col·laboració, Kohsuke 'Koh' Kobayashi, Director d'Operacions d’Uniqlo a Espanya, ha assenyalat: "estem orgullosos de presentar aquest acord amb un museu de la talla Macba perquè Uniqlo és una marca estretament compromesa la vida local la ciutat de Barcelona. Amb aquesta col·laboració, Uniqlo espera democratitzar l'art facilitant a quanta més gent possible l'accés a l'art".
Per la seva banda, Shu Hung, Fast Retailing Global Creative Director, LifeWear, ha destacat: "la roba de UNIQLO està feta per a tothom. De la mateixa manera, creiem que l'art és un bé social que ha d'estar a disposició de la societat. Per això, i igual que impulsem la democratització de les peces de qualitat, participem activament amb les institucions més rellevants de les diferents ciutats en què operem per apropar l'art a les persones".
Mitjançant aquest acord, la marca tindrà l'oportunitat d'interactuar d'una manera més propera amb els veïns de la ciutat de Barcelona, facilitant el seu accés a l'art contemporani, cosa que la companyia ja ha fomentat anteriorment amb la seva col·laboració amb museus i institucions de gran referència a nivell mundial com el MoMA (Museum of Modern Arts) de Nova York o la galeria Tate Modern de Londres.
Per al Macba es tracta d'una oportunitat de connectar amb nous públics i audiències. "La col·laboració públic-privada forma part de l'essència del Macba. Un model de gestió innovador en el món de l'art, que permet al museu dur a terme projectes ambiciosos, com aquest, la finalitat del qual és apropar l'art contemporani a públics més amplis", afirma Ainhoa Grandes, presidenta de la Fundació Macba.
Així mateix, Ferran Barenblit, director del Macba defineix "la cultura com un bé de primera necessitat. Més enllà de la nostra vocació internacional, la nostra prioritat són els usuaris de proximitat, ells són els veritables ambaixadors del nostre projecte. Volem construir amb ells, per a ells".
A la imatge, façana de l'edifici del Macba.