La Xina A.R.T., Hort de la bomba, 6, de Barcelona presenta, del 14 al 28 d'abril, Fish/Exvots de Michael Kikergaard. La inauguració se celebrarà el dia 14 d'abril a les 19.30 h.
El co-director de La Grey, Antonio Luque, ha escrit:
"Cat Fish: Les muses no alimenten als artistes.
"Cat Fish, changing an old exhibition into food", és una acció-instal·lació on el creador denuncia la precarietat dels artistes. Una obra aparentment acabada es converteix dins l'acció en menjar. D'aquesta forma la instal·lació ens convida a entrar en una mena d'Outlet, botiga-taller on les peces estan a constant canvi i regeneració condicionant-se al valor i les modes del mercat, amb la particular ironia nòrdica a la qual no estem acostumats.
Així doncs, ens trobem davant d'una obra potent, tant pel seu significat com per l'elaboració, sembla desenvolupar-se de manera anòmala, quasi com un laboratori d'alquímia, de manera màgica transforma el plom en or. Però no ens enganyem, res és producte de l'atzar, tot el treball de Michael està pensat i mesurat donant-nos l'aparença i la proximitat que tot és fàcilment assumible, però que aconsegueix un triple salt mortal de molta dificultat.
Michael ens apropa en la seva acció-instal·lació un treball entre la subliminalitat de l'art I les seves mutacions. Res es mou al taller de l'artista fins que ell ho decideix.
"Exvots". Kirkegaard en la caverna de Plató
"Exvots" de Michael Kirkegaard, és una instal·lació que prové de la part més antiga del pensament humà. Ens introdueix a la caverna, enfrontant-nos a la nostra por al desconegut i a l'estupidesa d'oferir promeses a talles de fusta amb aparents representacions de sants.
Al llibre VII de "La República", Plató descriu l'al·legoria de la caverna, on els presos qui viuen al fons de la mateixa consideren coses reals les ombres que proven de l'exterior. Un pres és alliberat ensenyant-li el món intel·ligible, després se li encarrega que alliberi als altres presos. Plató diu que els seus companys és riurien d'ell i serien capaces fins de matar-lo, ja que pensarien que l'alliberat s'estava inventant el que havia vist.
És curiós que 2350 anys després de la mort de Plató, la caverna segueix vigent. Les seves parets continuen sent la incultura, la desraó, la superstició, la por a l'estrany.
Les peces que conformen "Exvots" ens enfronta, d'aquesta manera, a nosaltres mateixos a través del món sensible de l'Art, on cada cosa representada no és l'objecte representat. Obrim per un minut l'interruptor que il·lumina la instal·lació, I pensem, mirant la peça de Michael Kirkegaard que estem fets dels mateixos elements que una patata, per sort, els tubercles no fan ofrenes als seus sants del subsòl".