L'artista Núria Mora presenta a l'espai Castellana 22 de Madrid, passeig de la Castellana 22, la seva última exposició, plaques tectòniques, on mostra per primera vegada a Espanya obres de gran format i una sèrie d'escultures ceràmiques mai vistes fins ara.
Mora va començar a pintar al carrer a finals dels 90 amb els seus companys de Belles Arts però ho va fer amb un llenguatge propi. Sense cap tipus de relació anterior amb l'street art, Nuria Mora (Madrid, 1974) va deixar de banda la tradició del graffiti fins llavors basada en noms, personatges i firmes per convertir-se al costat d'un jove Eltono que venia de França, Sixeart i Nano4814 en el primer col·lectiu d'artistes urbans en realitzar abstracció geomètrica en espais públics. Es van fer cridar Equip Plàstic.
Des de llavors, l'artista ha mantingut una estreta relació entre la seva obra, la ciutat i l'arquitectura que ha anat evolucionant en un llenguatge propi, absolutament reconeixible, que l'ha portat a exposar en alguns dels centres artístics més importants del món, com la Tate Modern de Londres, la Fundació Joan Miró de Barcelona, l'espai Place du Pilori de Niort (França), la Fundació Pilar i Joan Miró de Mallorca o el Museu d'Art Contemporani de Johannesburg.
Ara, Nuria Mora mostra del 23 de març al 18 de maig els seus últims treballs en l'espai Castellana 22 de WeCollect Club, una mostra titulada "Plaques tectòniques" on exhibeix per primera vegada a Espanya un conjunt d'obres de gran format i una sèrie de originals escultures ceràmiques mai vistes fins ara. A més, de forma paral·lela a aquesta exposició, Núria Mora porta al Ceart de Fuenlabrada la intervenció "Wild Style", una paret en blanc on ha realitzat un mur orgànic i floral de traços coloristes amb pintura plàstica i fibra de vidre.
Les plaques tectòniques sobre les quals vivim són rígides, estan encastades entre elles i es mantenen gairebé de forma miraculosa per la unió d'unes amb les altres. El seu moviment és permanent i molt evident en moltes zones del planeta. Encara que en la majoria dels casos, aquests desplaçaments són mil·limètrics i no afecten el dia a dia de les societats, quan es produeixen comporten sismes, terratrèmols, tsunamis, erupcions de volcans i altres fenòmens catastròfics per a l'home.
Les obres que presenta ara Núria Mora a l'exposició "Plaques tectòniques" s'inspiren en aquesta delicada realitat: línies i moviments de terra, diferents estrats que evoquen a plànols arquitectònics, eixos juxtaposats, patrons orgànics o corbes de nivell inspirades en mapes i plans.
Aquestes obres, realitzades en acrílic sobre paper en diferents formats, conviuen amb una sèrie inèdita d'escultures ceràmiques "que sorgeixen des d'una ignorància premeditada", segons explica la mateixa artista. "És la primera vegada que treball d'aquesta manera, utilitzant motlles reciclats creats anteriorment per fer ceràmiques d'ús quotidià com vaixelles, peces de disseny o decoracions i les vaig unint fins a generar aquests objectes completament inesperats que estan en uns llimbs entre el producte i la escultura, que no serveixen per a res però alhora serveixen per a tot. M'interessa molt treballar amb el que la gent no espera de mi"
A la imatge, obra de Núria Mora a l'espai Castellana 22.