Espai G d'Art, La Palla 10 de Terrassa, presenta del 12 d’abril a l’11 de maig de 2018 la mostra individual de Lluís Ivern Transcripcions, pintures quasi monocromàtiques en tècnica mixta i orgànica, que, amb transcripció impulsiva, reflecteixen algunes creacions musicals de Philip Glass i Wim Mertens.
L'obra que l’artista Lluís Ivern mostra en aquesta exposició recull una part del treball realitzat en els darrers tres anys (2015-2018). Es tracta d'un conjunt de peces de factura orgànica i amb certa aparença monocromàtica, compostes d'elements i variacions rítmiques, que, en alguns casos reflecteixen, a mode de transcripció impulsiva, algunes de les creacions musicals de Philip Glass i Wim Mertens, entre d'altres compositors minimalistes.
Segons l'artista, el procés creatiu d'aquest treball parteix d'una immersió en la que mana l'impuls sensorial, com a espolsador de tota referència descriptible, i la transcripció de l'experiència subjectiva de l'audició. L'absència de narració, per tant, ignora l'associació a cap idea, interpel·lant a tot aquell que contempla l'obra a la pròpia experiència personal.
Lluís Ivern(Barcelona, 1962) va iniciar la seva formació artística a l’Escola d’Arts Aplicades i d’Oficis Artístics “Llotja” de Barcelona amb Disseny Gràfic i al Conservatori de les Arts del Llibre especialitzant-se en el camp del gravat i l’edició d’obra gràfica.
Arran de tot un seguit de viatges per Europa, va centrar el seu interès en l’estudi de les empremtes de l’art popular i les manifestacions gràfiques dels primers habitants del continent. Això va experimentar una influencia en la seva obra, desenvolupant una contínua activitat d’investigació, creació i difusió de l’art gràfic, en el seu taller de gravat a Pineda de Mar, des de on realitza edicions d’obra gràfica per a col·leccions públiques i privades.
També col·labora regularment amb fundacions (Fundació Tharrats d’Art Gràfic de Pineda de Mar) i edicions per artistes. Puntualment també ha col·laborat com a il·lustrador d’articles d’opinió al diari “El País” entre d’altres mitjans de comunicació.
Les seves pintures, gravats, fotografies i creacions digitals s’han pogut veure en les nombroses exposicions individuals i col·lectives que ha realitzat, així com també en fires, biennals i altres esdeveniments de caràcter internacional en els que ha participat: Club de la Presse du Languedoc-Roussillon, Montpellier (França) 1990; "Gaeltacht" Cotxeres de Sants. Barcelona 1992; “New European Printmaking Art” Guandong i Pekín (Xina) 1998; Estampa Madrid 1998 i 2000; Artexpo. Barcelona 1999 i 2000; “A Guinovart: deu treballs, una complicitat” Verdú 2003; “Senyals i signatures” Galeria Dionís Bennassar, Madrid 2004; “Impronta” Palacio Ducal de Medinaceli, Sòria 2011; 11a/15a “Intenational Print Biennial Varna” (Bulgària) 2001 al 2009; “Bridges between the Mediterranean and the Baltic” Tessalònica (Grècia) 2008; “De Miró a Clavé. Paraula i forma a l’Art Contemporani” Monestir de Sant Cugat del Vallès 2008; “2n. Guanlan International Print Biennial” Fira de Shenzhen (Xina) 2009; “Triennale Européenne de l’Estampe Contemporaine” Toulouse (França) 2010; 5a i 6a “Bienal Internacional de Gravura do Douro” (Portugal) 2010 i 2012; i recentment l’exposició individual “REcercle” celebrada a Kultur Etxea de Gernika-Lumo (Euskadi) 2013.
Entre els premis, mencions i obra seleccionada a diversos certàmens, cal destacar: Seleccionat a “Premio Nacional de Grabado” 1998 de Calcografia Nacional de Madrid, - “Premi Plàstica Actual” del Premi de Pintura de Salàs 2000; - Primera Menció “Premi de Pintura Juan Ramón Masoliver” 2007,- 2n. Premi en “5a Biennal BIMPE” 2008 de Vancouver (Canadà).
A la imatge, obra de Lluís Ivern.