Twin Gallery, carrer Sant Hermenegild 28 de Madrid, presenta del 26 d'abril al 2 de juny l'exposició col·lectiva comissariada per Sonia Fernández Pan As if we could scrape the color of the iris and still see, en què participen Ariadna Guiteras -en col·laboració amb Julieta Dentone-, Rebekka Löffler, Teresa Solar , Lúa Coderch i Eiko Soga. Aquesta mostra reuneix diversos treballs atenent a la materialitat constituent de les pràctiques artístiques gràcies a una sèrie d'encadenaments personals que remarquen el caràcter biogràfic de l'objecte.
Hi ha moltes històries ocultes en els objectes. Entre elles, la de la seva materialitat constituent, la de la seva forma o la de la seva pròpia biografia. La forma és un "formar part d'" altres moltes coses, vides, situacions i moments. Existeixen també aquelles històries impossibles de comptar, per a les quals les paraules mai són suficients. Són relats que no tenen un lloc localitzable o un temps concret. Històries que existeixen en estat latent o d'hibernació, esperant a ser despertades, dites, per alguna cosa o per algú. Però sobre totes les històries, hi ha les coses. Al principi no va ser el verb: va ser la matèria.
Gentle Bread, d'Ariadna Guiteras, és un projecte que parteix d'una investigació sobre la relació entre el pa i l'argila a través de formes de coneixement que passen pel cos i que no poden ser només dites amb la paraula. A la sèrie d'escultures resultants d'aquest projecte, algunes d'elles en col·laboració amb Julieta Dentone, s'afegeixen dues pintures de Rebekka Löffler. Hair Bond i Gleaming capturen l'experiència personal de l'artista a través d'un gest íntim, el pictòric, en què la relació del material amb el color és constituent. L'impuls cromàtic d'aquestes pintures, així com la zona intermèdia entre abstracció i figuració, és una cosa que apareix en Crushed by pressure: Rubble, de Teresa Solar, una escultura que proposa un exercici de deformació i estirament de la ceràmica en la qual el subjecte que modela adopta certa posició d'objecte.
The courage of shutting up, de Lúa Coderch, trasllada el poema homònim de Sylvia Plath a una sèrie de coixins en els quals cada vers de la poeta apareix de manera subtil sobre l'estampat tenen die de la tela de cada un dels coixins. Imitant les tècniques artesanals de les comunitats Ainu d'Hokkaido, al nord del Japó, Eiko Soga confecciona en Autumn Salmon unes sabates amb la pell d'un salmó, acompanyada pel relat de la seva experiència dins d'una d'aquestes comunitats. Totes aquestes obres i aquestes artistes han donat lloc, de manera pausada i orgànica, al projecte As if we could scrape the color of the Sant Martí and still see, una exposició que posa el focus d'atenció en vincles aparentment tangencials i en la materialitat constituent de els objectes que presenta.
A la imatge, "Gentle Bread" d'Ariadna Guiteras.