El Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, a través de l'Agència Catalana de Turisme, ha organitzat pel dia 23 d'abril diverses accions per promocionar i donar a conèixer Sant Jordi a tot el món.
La Festa de Sant Jordi és una de les icones culturals catalanes més conegudes i reconegudes a nivell internacional com demostra la candidatura de "Sant Jordi a Catalunya, festa del llibre i la rosa" per ser declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO. En aquest sentit i coincidint amb l'any del Turisme Cultural a Catalunya, des de l'Agència Catalana de Turisme, es realitzaran diverses accions per internacionalitzar la Diada de Sant Jordi.
Concurs Internacional d'aparadors amb el Gremi de Llibreters
Una d'elles, és el concurs internacional d'aparadors que el Gremi de llibreters, amb el suport de l'Agència Catalana de Turisme, ha organitzat a tot el món. Llibreries de diferents països guarniran els seus aparadors amb motius relacionats amb aquesta festa, perquè els seus clients s'hi facin fotos, les pengin a Instagram i votin les millors. Entre les 10 imatges més votades, un jurat escollirà la millor i el guanyador serà convidat a visitar Catalunya i conèixer el nostre patrimoni cultural.
19 periodistes de 10 països diferents en la Diada de Sant Jordi
Una altra acció destacada, és la visita que ha organitzat l'Agència Catalana de Turisme perquè 19 periodistes de 10 països diferents coneguin la Diada de Sant Jordi. Així, el 23 d'abril aquests periodistes seguiran un escriptor del seu país i veuran com signa els llibres i com interactua amb la gent.
També visitaran la Casa de les Punxes, un indret on la llegenda de Sant Jordi té molta importància, i allí es trobaran amb alguns mitjans de comunicació culturals de Catalunya. A més, aquests periodistes tindran l'oportunitat de recórrer Catalunya en dos viatges en què podran conèixer diferents propostes de rutes vinculades a escenaris de literatura catalana i internacional.
"Books and Roses" al Trofeu Conde Godó
En el torneig de tenis Trofeu Conde de Godó es donarà visibilitat al "Books and Roses", que és el concepte al voltant del qual es vol internacionalitzar la Festa de Sant Jordi. Així, es col·locaran plafons promocionals a la zona de la llotja presidencial de la pista central, i a la pantalla gegant de la "fans zone" apareixerà la imatge del "Book and Roses".
Durant els descansos, a la pantalla de la pista central, hi haurà una "kiss cam" de "Books and Roses". I a la sala de premsa, on estaran acreditats més de 200 periodistes, es repartirà el llibre "Catalunya Movie Walks", la funda del qual serà una nota de premsa on s'explicarà en català, castellà i anglès què és el "Book and Roses" i les accions que es fan per internacionalitzar la Festa de Sant Jordi. També es distribuiran 400 roses etiquetades amb la imatge de "Books and Roses" en el village, la sala de premsa i la llotja.
Accions a Londres, Torí, Frankfurt, Seül o Sidney
Des de les oficines de promoció turística a l'exterior també es duran a terme diverses accions per promocionar la Diada de Sant Jordi i la cultura catalana.
Des de Rússia l'equip del programa "Ciutadà del món", del canal de viatges rus "El meu planeta" visitarà Barcelona i Montblanc per viure el Sant Jordi en primera persona.
En el Circolo dei Lettori de Torí (Itàlia), l'ACT organitzarà un taller teatralitzat sobre la llegenda de Sant Jordi, seguit d'un berenar de caràcter tradicional català.
A Londres (Regne Unit) diverses entitats catalanes repartiran roses i vendran llibres en el Borough Market, i l'Agència Catalana de Turisme hi serà oferint informació turística a tots els visitants que s'hi acostin.
I a Frankfurt (Alemanya), l'Agència Catalana de Turisme col·laborarà amb el Casal Català de Frankfurt en l'acte que organitzen per donar a conèixer la tradició de Sant Jordi a la ciutat.
A Singapur l'ACT ha arribat a un acord amb les llibreries Kinokuniya i Books Actually per repartir roses, punts de llibre amb la llegenda del Sant Jordi i informació turística, a més de donar visibilitat a la diada a través dels seus perfils de Facebook.
A Seül (Corea del Sud), la llibreria més gran del país, Kyobo, ha acollit l'exposició de Yann-Arthus Bertrand "La Catalonge vue du ciel" i l'Agència Catalana de Turisme ha organitzat una trobada amb operadors turístics i mitjans de comunicació per donar a conèixer l'oferta de turisme cultural de Catalunya.
El Rakuten Café de Shibuya, a Tòquio (Japó), s'ha tematitzat amb motius del FC Barcelona i Catalunya, i s'hi han projectat vídeos de Catalunya.
I al mercat de Paddington de Sydney (Austràlia), s'hi repartiran roses, punts de llibre i informació turística, amb l'acompanyament de l'actuació de la Colla Castellera de Sydney.
Destacar, també, que a través de les xarxes socials del Catalunya Experience es promocionarà la Festa de Sant Jordi a tot el món.